AdBlock je účinný nástroj, který zamezí zobrazování reklamy na webových stránkách. Od samého počátku tohoto programu se vedou diskuze, zda je jeho užívaní žádoucí nebo nežádoucí. V tomto článku shrneme výhody a nevýhody používání tohoto softwaru.
Pro uživatele je AdBlock výhodný v tom, že skryje zobrazované reklamy v prohlíážeči. AdBlock vznikl jako reakce na to, že některé webové stránky začaly být doslova zaplněny vlezlou reklamou. Odlišit na stránce reklamu od běžného textu začalo být problematické a některé reklamy začaly být dokonce nepříjemné – např. nevhodně zvolenou křiklavou barvou nebo velkým textem. To způsobilo nepříjemnosti webům, které reklamu na svoji stránku vkládaly vhodně a nenásilně, aniž by obtěžovali uživatele.
Dnes mnoho velkých webů bojuje proti AdBlocku a návštěvníky upozorňuje např. vyskakovací tabulkou, že jeho používáním nepomáhají k provozu webu. Většina webových stránek je živa právě ze zobrazované reklamy. Uživatelé AdBlocku tak nevědomky snižují kvalitu webových magazínů nebo některé dokonce odsuzují k zániku. Provozovatelé webových stránek tak často musí hledat i jiné cesty k příjmům, např. psaním reklamních textů nebo právě upozorňováním svých návštěvníků na to, že díky AdBlocku se nemůže kvalita webu zvyšovat.
Na druhou stranu je třeba uznat, že dokud si někteří zadavatelé reklam a provozovatelé webových stránek neuvědomí, kde je hranice mezi vhodně zařazenou a otravnou reklamou, AdBlock bude i nadále mezi návštěvníky internetu populární. Výhodou tohoto softwaru je, že v jeho nastavení lze zvolit na jakých stránkách chcete reklamu zobrazovat a na jakých stránkách ji chcete zakázat. Pokud chodíte na nějaký web rádi a zobrazovaná reklama vám nepřijde otravná, nechte si ji zobrazovat. Tím podpoříte svoje oblíbené webové stránky v jejich rozvoji.